Ανακοινώθηκαν απόψε, σε ένα κατάμεστο θέατρο Ολύμπιον, οι νικητές των βραβείων του 16ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Δύο ταινίες που ομολογουμένως κέρδισαν το κοινό της Θεσσαλονίκης στο σύνολο τους ήταν και αυτές που κέρδισαν τα βραβεία του Φεστιβάλ.
Η ελληνική «Ηθοποιοί: ημερολόγιο σπουδής» του Δημήτρη Κουτσαμπασιάκου (που κέρδισε και πέρσι με το «Ο Μανάβης») και «Με διαφορά τεσσάρων γραμμάτων» του Δανού Έρλεντ Μο.
Δύο ταινίες που περιγράφουν εντελώς διαφορετικά πράγματα, αλλά ήρθαν πολύ κοντά η κάθεμια στο θέμα τους. Ο Κουτσαμπασιάκος, φωτίζει την άλλη πλευρά των ηθοποιών στην Ελλάδα της κρίσης και ο Μο, ακουμπάει ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, τα παιδιά με Σύνδρομο Ελλειματικής Προσοχής και τις φαρμακευτικές αγωγές που τους δίνουν οι γιατροί σήμερα. Ένα σχολείο στη Δανία, προσπαθεί μαζί με τους γονείς να βρει εναλλακτικούς τρόπους (άσκηση, παιχνίδι) αντί των φαρμάκων.
Four Letters Apart UK version - Trailer from Lars Frederiksen on Vimeo.
Στις μικρού μήκους το ελληνικό «Κοινωνικό Ωδείο» και η βρετανική «Το αγόρι της πλάζ» κέρδισαν την καρδιά του θεσσαλονικιώτικου κοινού.
Τα βραβεία των κριτικών της Fipresci δόθηκαν στο πραγματικά εξαιρετικό «Καλάβρυτα-άνθρωποι σκιές» του Ηλιά Γιαννακάκη και στο γαλλικό «Στο χείλος του κόσμου» που αποτελείται από συνεντεύξεις αστέγων ανθρώπων στο κρύο Παρίσι.
Δείτε παρακάτω τα βραβεία αναλυτικά:
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ
Βραβείο Κοινού που αφορά σε ταινίες άνω των 45’ απονέμεται:
i. Για ελληνική παραγωγή στην ταινία Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου (Ελλάδα) ii. Για ξένη παραγωγή («Βραβείο Κοινού Πίτερ Ουιντόνικ») στην ταινία Με διαφορά τεσσάρων γραμμάτων – Παιδιά στην εποχή του ΣΔΠΥ σε σκηνοθεσία του Έρλεντ Ε. Μο (Δανία)
Βραβείο Κοινού που αφορά σε ταινίες κάτω των 45’ απονέμεται:
i. Για ελληνική παραγωγή στην ταινία Κοινωνικό Ωδείο-Notes σε σκηνοθεσία της Θέκλας Μαλάμου και της Αλεξάνδρας Σαλίμπα (Ελλάδα) ii. Για ξένη παραγωγή στην ταινία Το αγόρι της πλαζ σε σκηνοθεσία του Εμίλ Λάνγκμπαλε (Μεγ. Βρετανία)
ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI
Η φετινή κριτική επιτροπή της FIPRESCI απαρτίζεται από τους: Άννικα Γκούσταφσον - Πρόεδρος (Σουηδία) Αλεξέι Γκούσεφ (Ρωσία) Φριτς ντε Γιονγκ (Ολλανδία) Μάικλ Πάτισον (Μεγ. Βρετανία) Φρεντερίκ Πονσάρ (Γαλλία) και απονέμει τα Βραβεία FIPRESCI
i. Για ελληνική παραγωγή στην ταινία Καλάβρυτα-Άνθρωποι και σκιές του Ηλία Γιαννακάκη (Ελλάδα) Το σκεπτικό της επιτροπής: «Το βραβείο FIPRESCI για το καλύτερο ελληνικό ντοκιμαντέρ απονέμεται στην ταινία Καλάβρυτα-Άνθρωποι και σκιές, διότι διερευνά ένα ιστορικό τραύμα του ελληνικού λαού το οποίο εξακολουθεί να υφίσταται, καθώς κι επειδή τεκμηριώνει τη σημασία του αντιφασιστικού αγώνα στο παρελθόν κάνοντας παράλληλα και αναφορά στο παρόν.
ii. Για ξένη παραγωγή στην ταινία Στο χείλος του κόσμου σε σκηνοθεσία Κλάους Ντρέξελ (Γαλλία) Το σκεπτικό της επιτροπής: «Το βραβείο FIPRESCI για το καλύτερο ξένο ντοκιμαντέρ απονέμεται στην ταινία Στο χείλος του κόσμου, διότι εισάγει τον θεατή στο ασταθές περιβάλλον όπου ζουν οι παριζιάνοι ‘’κλοσάρ’’ με έναν μαγευτικό και απροσδόκητο τρόπο. Ο σκηνοθέτης Κλάους Ντρέξελ και ο διευθυντής φωτογραφίας Sylvain Leser επιδεικνύουν πλήρη στυλιστικό έλεγχο, κινηματογραφώντας τους χαρακτήρες τους από μια απόσταση και προνομιακή σκοπιά, που κάνει αυτούς τους άστεγους ανθρώπους να ξεχωρίζουν ως άτομα με αξιοπρέπεια και σοφία».
ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑΣ
Η φετινή κριτική επιτροπή για το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας που απονέμεται σε ταινία της ενότητας «Ανθρώπινα Δικαιώματα», απαρτίζεται από τους αντιπρόσωπους της Διεθνούς Αμνηστίας Ειρήνη Τσολάκη, Κατερίνα Καλογερά, Μάρω Σαββοπούλου και Μαριάννα Λεονταρίδου, καθώς και τους Έφη Βουτυρά (ανθρωπολόγος, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και Άρη Χατζηστεφάνου (δημοσιογράφος – σκηνοθέτης).
Το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Τσαπουλτζού: Φωνές από το Γκεζί σε σκηνοθεσία Μπενεντέτα Αρτζεντιέρι, Κλάουντιο Καζάτσα, Κάρλο Πρεβόστι, Ντούτσο Σέρβι και Στέφανο Ζόγια (Ιταλία-Τουρκία).
ΒΡΑΒΕΙΟ WWF
Η φετινή κριτική επιτροπή για το βραβείο της WWF που απονέμεται σε ταινία της ενότητας «Περιβάλλον», με θέμα το περιβάλλον και την αμφίδρομη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, απαρτίζεται από τους εκπρόσωπους της WWF Ελλάς, Γιώργο Βελλίδη, Ιάσωνα Κάντα και Αλέξανδρο Κανδαράκη.
Το βραβείο της WWF απονέμεται στην ταινία Χειμώνας σε σκηνοθεσία Κριστίνα Πίκι (Ρωσία).
ΒΡΑΒΕΙΟ DOCS IN PROGRESS
Φέτος, για δεύτερη φορά στα Docs in Progress της Αγοράς του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης απονέμεται βραβείο το οποίο αντιστοιχεί σε υπηρεσίες post-production αξίας 15.000 ευρώ, από την εταιρεία Authorwave. Την κριτική επιτροπή απαρτίζουν Αν Γκρολερόν (Arte, Γαλλία), Κλόντια Νόιχαουζερ (ORF, Αυστρία) και Εύη Παπαμιχαήλ (ΡΙΚ, Κύπρος).
Το βραβείο Docs in Progress απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Sad People Factory (Γαλλία), σε σκηνοθεσία Michèle Dominici και παραγωγή Karina Si Ahmed & Jean-François Lepetit – Flach Film Production.
ΒΡΑΒΕΙΟ EDN
Το καθιερωμένο βραβείο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ (EDN), το οποίο τιμά πρόσωπα και οργανισμούς από την Ευρώπη με μεγάλη συνεισφορά στον τομέα του ντοκιμαντέρ, απονεμήθηκε φέτος στον Tue Steen Mϋller, μια εξέχουσα φυσιογνωμία στο χώρο των ταινιών τεκμηρίωσης, με σπουδαίο έργο στο ενεργητικό του.
Πηγή:protothema.gr
Δύο ταινίες που ομολογουμένως κέρδισαν το κοινό της Θεσσαλονίκης στο σύνολο τους ήταν και αυτές που κέρδισαν τα βραβεία του Φεστιβάλ.
Η ελληνική «Ηθοποιοί: ημερολόγιο σπουδής» του Δημήτρη Κουτσαμπασιάκου (που κέρδισε και πέρσι με το «Ο Μανάβης») και «Με διαφορά τεσσάρων γραμμάτων» του Δανού Έρλεντ Μο.
Δύο ταινίες που περιγράφουν εντελώς διαφορετικά πράγματα, αλλά ήρθαν πολύ κοντά η κάθεμια στο θέμα τους. Ο Κουτσαμπασιάκος, φωτίζει την άλλη πλευρά των ηθοποιών στην Ελλάδα της κρίσης και ο Μο, ακουμπάει ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, τα παιδιά με Σύνδρομο Ελλειματικής Προσοχής και τις φαρμακευτικές αγωγές που τους δίνουν οι γιατροί σήμερα. Ένα σχολείο στη Δανία, προσπαθεί μαζί με τους γονείς να βρει εναλλακτικούς τρόπους (άσκηση, παιχνίδι) αντί των φαρμάκων.
Four Letters Apart UK version - Trailer from Lars Frederiksen on Vimeo.
Στις μικρού μήκους το ελληνικό «Κοινωνικό Ωδείο» και η βρετανική «Το αγόρι της πλάζ» κέρδισαν την καρδιά του θεσσαλονικιώτικου κοινού.
Τα βραβεία των κριτικών της Fipresci δόθηκαν στο πραγματικά εξαιρετικό «Καλάβρυτα-άνθρωποι σκιές» του Ηλιά Γιαννακάκη και στο γαλλικό «Στο χείλος του κόσμου» που αποτελείται από συνεντεύξεις αστέγων ανθρώπων στο κρύο Παρίσι.
Δείτε παρακάτω τα βραβεία αναλυτικά:
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ
Βραβείο Κοινού που αφορά σε ταινίες άνω των 45’ απονέμεται:
i. Για ελληνική παραγωγή στην ταινία Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου (Ελλάδα) ii. Για ξένη παραγωγή («Βραβείο Κοινού Πίτερ Ουιντόνικ») στην ταινία Με διαφορά τεσσάρων γραμμάτων – Παιδιά στην εποχή του ΣΔΠΥ σε σκηνοθεσία του Έρλεντ Ε. Μο (Δανία)
Βραβείο Κοινού που αφορά σε ταινίες κάτω των 45’ απονέμεται:
i. Για ελληνική παραγωγή στην ταινία Κοινωνικό Ωδείο-Notes σε σκηνοθεσία της Θέκλας Μαλάμου και της Αλεξάνδρας Σαλίμπα (Ελλάδα) ii. Για ξένη παραγωγή στην ταινία Το αγόρι της πλαζ σε σκηνοθεσία του Εμίλ Λάνγκμπαλε (Μεγ. Βρετανία)
ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI
Η φετινή κριτική επιτροπή της FIPRESCI απαρτίζεται από τους: Άννικα Γκούσταφσον - Πρόεδρος (Σουηδία) Αλεξέι Γκούσεφ (Ρωσία) Φριτς ντε Γιονγκ (Ολλανδία) Μάικλ Πάτισον (Μεγ. Βρετανία) Φρεντερίκ Πονσάρ (Γαλλία) και απονέμει τα Βραβεία FIPRESCI
i. Για ελληνική παραγωγή στην ταινία Καλάβρυτα-Άνθρωποι και σκιές του Ηλία Γιαννακάκη (Ελλάδα) Το σκεπτικό της επιτροπής: «Το βραβείο FIPRESCI για το καλύτερο ελληνικό ντοκιμαντέρ απονέμεται στην ταινία Καλάβρυτα-Άνθρωποι και σκιές, διότι διερευνά ένα ιστορικό τραύμα του ελληνικού λαού το οποίο εξακολουθεί να υφίσταται, καθώς κι επειδή τεκμηριώνει τη σημασία του αντιφασιστικού αγώνα στο παρελθόν κάνοντας παράλληλα και αναφορά στο παρόν.
ii. Για ξένη παραγωγή στην ταινία Στο χείλος του κόσμου σε σκηνοθεσία Κλάους Ντρέξελ (Γαλλία) Το σκεπτικό της επιτροπής: «Το βραβείο FIPRESCI για το καλύτερο ξένο ντοκιμαντέρ απονέμεται στην ταινία Στο χείλος του κόσμου, διότι εισάγει τον θεατή στο ασταθές περιβάλλον όπου ζουν οι παριζιάνοι ‘’κλοσάρ’’ με έναν μαγευτικό και απροσδόκητο τρόπο. Ο σκηνοθέτης Κλάους Ντρέξελ και ο διευθυντής φωτογραφίας Sylvain Leser επιδεικνύουν πλήρη στυλιστικό έλεγχο, κινηματογραφώντας τους χαρακτήρες τους από μια απόσταση και προνομιακή σκοπιά, που κάνει αυτούς τους άστεγους ανθρώπους να ξεχωρίζουν ως άτομα με αξιοπρέπεια και σοφία».
ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑΣ
Η φετινή κριτική επιτροπή για το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας που απονέμεται σε ταινία της ενότητας «Ανθρώπινα Δικαιώματα», απαρτίζεται από τους αντιπρόσωπους της Διεθνούς Αμνηστίας Ειρήνη Τσολάκη, Κατερίνα Καλογερά, Μάρω Σαββοπούλου και Μαριάννα Λεονταρίδου, καθώς και τους Έφη Βουτυρά (ανθρωπολόγος, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και Άρη Χατζηστεφάνου (δημοσιογράφος – σκηνοθέτης).
Το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Τσαπουλτζού: Φωνές από το Γκεζί σε σκηνοθεσία Μπενεντέτα Αρτζεντιέρι, Κλάουντιο Καζάτσα, Κάρλο Πρεβόστι, Ντούτσο Σέρβι και Στέφανο Ζόγια (Ιταλία-Τουρκία).
ΒΡΑΒΕΙΟ WWF
Η φετινή κριτική επιτροπή για το βραβείο της WWF που απονέμεται σε ταινία της ενότητας «Περιβάλλον», με θέμα το περιβάλλον και την αμφίδρομη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, απαρτίζεται από τους εκπρόσωπους της WWF Ελλάς, Γιώργο Βελλίδη, Ιάσωνα Κάντα και Αλέξανδρο Κανδαράκη.
Το βραβείο της WWF απονέμεται στην ταινία Χειμώνας σε σκηνοθεσία Κριστίνα Πίκι (Ρωσία).
ΒΡΑΒΕΙΟ DOCS IN PROGRESS
Φέτος, για δεύτερη φορά στα Docs in Progress της Αγοράς του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης απονέμεται βραβείο το οποίο αντιστοιχεί σε υπηρεσίες post-production αξίας 15.000 ευρώ, από την εταιρεία Authorwave. Την κριτική επιτροπή απαρτίζουν Αν Γκρολερόν (Arte, Γαλλία), Κλόντια Νόιχαουζερ (ORF, Αυστρία) και Εύη Παπαμιχαήλ (ΡΙΚ, Κύπρος).
Το βραβείο Docs in Progress απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Sad People Factory (Γαλλία), σε σκηνοθεσία Michèle Dominici και παραγωγή Karina Si Ahmed & Jean-François Lepetit – Flach Film Production.
ΒΡΑΒΕΙΟ EDN
Το καθιερωμένο βραβείο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ (EDN), το οποίο τιμά πρόσωπα και οργανισμούς από την Ευρώπη με μεγάλη συνεισφορά στον τομέα του ντοκιμαντέρ, απονεμήθηκε φέτος στον Tue Steen Mϋller, μια εξέχουσα φυσιογνωμία στο χώρο των ταινιών τεκμηρίωσης, με σπουδαίο έργο στο ενεργητικό του.
Πηγή:protothema.gr