Η εκδήλωση Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου και ΕΒΕΘ στο Money Show: Η αισιόδοξη άποψη και οι επιφυλάξεις για την πορεία της οικονομίας σε εκδήλωση των Επιμελητηρίων
Με την ευχή και την ελπίδα ότι έρχεται επιτέλους «η πολυπόθητη σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας» υποδέχθηκε τους προσκεκλημένους στη μεγάλη εκδήλωση του Ελληνο- Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 25ου Μoney Show, ο πρόεδρός του Χρ. Σαραντόπουλος.
Βέβαιος ότι στο τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς θα περάσει η χώρα σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, δήλωσε ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Θ.Καράογλου, ενώ ο γ.γ της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, Απ. Τζιτζικώστας, μίλησε για αναπτυξιακή αντίληψη που θέλει τη συνεργασία των αυτοδιοικητικών φορέων με τον κόσμο των επιχειρήσεων.
Παρών στην εκδήλωση και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης, όπως και ο πρόεδρος της Κεντικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Κ. Μίχαλος.
Μετά την κυβερνητική αισιοδοξία, που εξέφρασε ο ΥΜΑ-Θ, το ακροατήριο προσγείωσε με μία πιο σκληρή οπτική, ο πρόεδρος του συνδιοργανωτή φορέα, του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δ. Μπακατσέλος.
Ο κ. Μπακατσέλος, αφού μίλησε για σταθεροποίηση της οικονομίας που δεν μπορεί να επιτευχθεί όσο δεν διαμορφώνεται κλίμα εμπιστοσύνης για τον επιχειρηματικό κόσμο, τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να ελπίζει στην ανάπτυξη αν δεν ολοκληρωθούν οι 4 αναπτυξιακοί πυλώνες για την πόλη και την περιοχή. Η ανάπτυξη λοιπόν προϋποθέτει επέκταση του αεροδρομίου, προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή στη ΔΕΘ-Helexpo, «παραχώρηση με όποιο τρόπο, της 6ης προβλήτας του Λιμανιού και του container terminal» και, εκκίνηση στην πράξη της Ζώνης Καινοτομίας.
Απόλυτα σύμφωνος με τον κ. Μπακατσέλο, δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ A.E., Στ. Αγγελούδης, στο θέμα της προσέλκυσης ιδιώτη στρατηγικού επενδυτή, ο οποίος θα στηρίξει τις αναπτυξιακές προοπτικές του Λιμανιού με επενδύσεις και, με την προσέλκυση φορτίων. Βέβαια, όπως άλλωστε έχει υποστηρίξει επανειλημμένως ο κ. Αγγελούδης, είναι ξεκάθαρα υπέρ της παραχώρησης στη βάση του «ευρωπαϊκού κεκτημένου».
Όσον αφορά το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, «η απόφαση ανήκει στον μέτοχο, δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο, αφού το θέμα ξεφεύγει από το μάνατζμεντ του ΟΛΘ. Αυτή η μεγάλη, η κρισιμότερη επένδυση στις υποδομές του Λιμανιού, είναι αναγκαστικά σε αναμονή, αλλά στο μεταξύ, η Εταιρεία στη τελευταία τριετία , έκανε επενδύσεις σε έργα υποδομών- ανωδομών και σε μηχανήματα, περίπου 16,6 εκατ ευρώ.
Κι επειδή η ανάπτυξη συνδέεται με νέα φορτία και μεγαλύτερο άνοιγμα του ΟΛΘ στη βαλκανική ενδοχώρα, στο πρώτο 15νθημερο του Απριλίου, μπαίνει στις ράγες η συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα block trains με βαλκανικούς προορισμούς, με τακτικά δρομολόγια προς Σκόπια, ενώ στο δεύτερο 15νθημερο, ξεκινούν και προς Σόφια.
Άννης Καρολίδου
Πηγή: voria.gr