Μια δυσάρεστη έκπληξη επιφυλάσσουν το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΑΣΘ για τους Θεσσαλονικείς από την 1η Οκτωβρίου 2014. Τα εισιτήρια των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη αυξάνονται κατά 20%-30%, το ημερήσιο κόμιστρο καταργείται και οι γραμμές προς τους δήμους της επαρχίας Λαγκαδά θα χρεώνουν 2 ευρώ, σε ένα νέο κύμα αυξήσεων μετά από εκείνες του 2011.
Παράλληλα, σε συνέχεια της διαπραγμάτευσης μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ, εκδόθηκε η υπουργική απόφαση με την οποία τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών αποδέχονται να καταβάλουν 319 εκατ. ευρώ στον οργανισμό ως και το 2017.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Υποδομών Μιχάλη Παπαδόπουλου τα νέα κόμιστρα διαμορφώνονται ως εξής:
Το απλό εισιτήριο μονής μετακίνησης αυξάνεται από 0,80 ευρώ σε 1 ευρώ (το μειωμένο αυξάνεται από 0,40 σε 0,50 ευρώ), ακριβαίνει δηλαδή κατά 20%.
Το εισιτήριο των δύο μετακινήσεων αυξάνεται από 0,90 ευρώ σε 1,20 ευρώ (το μειωμένο από 0,50 ευρώ σε 0,60 ευρώ), ενώ η χρονική του διάρκεια μειώνεται από 90 σε 70 λεπτά της ώρας.
Καταργείται το ημερήσιο εισιτήριο των 4 ευρώ.
Θεσπίζεται εισιτήριο τριών μετακινήσεων, ύψους 1,5 ευρώ (0,80 το μειωμένο), ισχύος 90 λεπτών της ώρας.
Ορίζεται κόμιστρο τεσσάρων μετακινήσεων, αξίας 2,00 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο), ισχύος 120 λεπτών της ώρας.
Οι γραμμές των εννέα δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά θα έχουν εισιτήριο 2 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο).
Η μηνιαία κάρτα παραμένει σταθερή στα 30 ευρώ (15 ευρώ η μειωμένη).
Η τριμηνιαία κάρτα ορίζεται στα 84 ευρώ (αντί 86 σήμερα) και η μειωμένη στα 42 ευρώ (αντί 43).
Θεσπίζεται εξαμηνιαία κάρτα αξίας 150 ευρώ (75 ευρώ η μειωμένη).
Μειώνεται η ετήσια από τα 320 ευρώ στα 270 ευρώ (και από 165 στα 135 η μειωμένη).
Το εισιτήριο του αεροδρομίου ορίζεται στα 2 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο).
Επίσης, παρέχεται το δικαίωμα στον ΟΑΣΘ να διαπραγματεύεται με οργανισμούς, φορείς και εταιρείες τη μαζική πώληση εισιτηρίων και καρτών, με έκπτωση που φτάνει το 20%.
Παράλληλα, με άλλη απόφαση οι δύο υπουργοί αποφασίζουν τη μεταβίβαση στον ΟΑΣΘ πρόσθετων αποζημιώσεων ύψους 175 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2009-2014, κατ' εφαρμογήν διαιτητικών αποφάσεων, τις οποίες κέρδισε ο Οργανισμός.
Μάλιστα, το επιχειρηματικό κέρδος του ΟΑΣΘ παραμένει αμετάβλητο, ενώ το κόστος λειτουργίας μειώνεται «συμβολικά».
Πηγή: agelioforos.gr
Παράλληλα, σε συνέχεια της διαπραγμάτευσης μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ, εκδόθηκε η υπουργική απόφαση με την οποία τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών αποδέχονται να καταβάλουν 319 εκατ. ευρώ στον οργανισμό ως και το 2017.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Υποδομών Μιχάλη Παπαδόπουλου τα νέα κόμιστρα διαμορφώνονται ως εξής:
Το απλό εισιτήριο μονής μετακίνησης αυξάνεται από 0,80 ευρώ σε 1 ευρώ (το μειωμένο αυξάνεται από 0,40 σε 0,50 ευρώ), ακριβαίνει δηλαδή κατά 20%.
Το εισιτήριο των δύο μετακινήσεων αυξάνεται από 0,90 ευρώ σε 1,20 ευρώ (το μειωμένο από 0,50 ευρώ σε 0,60 ευρώ), ενώ η χρονική του διάρκεια μειώνεται από 90 σε 70 λεπτά της ώρας.
Καταργείται το ημερήσιο εισιτήριο των 4 ευρώ.
Θεσπίζεται εισιτήριο τριών μετακινήσεων, ύψους 1,5 ευρώ (0,80 το μειωμένο), ισχύος 90 λεπτών της ώρας.
Ορίζεται κόμιστρο τεσσάρων μετακινήσεων, αξίας 2,00 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο), ισχύος 120 λεπτών της ώρας.
Οι γραμμές των εννέα δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά θα έχουν εισιτήριο 2 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο).
Η μηνιαία κάρτα παραμένει σταθερή στα 30 ευρώ (15 ευρώ η μειωμένη).
Η τριμηνιαία κάρτα ορίζεται στα 84 ευρώ (αντί 86 σήμερα) και η μειωμένη στα 42 ευρώ (αντί 43).
Θεσπίζεται εξαμηνιαία κάρτα αξίας 150 ευρώ (75 ευρώ η μειωμένη).
Μειώνεται η ετήσια από τα 320 ευρώ στα 270 ευρώ (και από 165 στα 135 η μειωμένη).
Το εισιτήριο του αεροδρομίου ορίζεται στα 2 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο).
Επίσης, παρέχεται το δικαίωμα στον ΟΑΣΘ να διαπραγματεύεται με οργανισμούς, φορείς και εταιρείες τη μαζική πώληση εισιτηρίων και καρτών, με έκπτωση που φτάνει το 20%.
Παράλληλα, με άλλη απόφαση οι δύο υπουργοί αποφασίζουν τη μεταβίβαση στον ΟΑΣΘ πρόσθετων αποζημιώσεων ύψους 175 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2009-2014, κατ' εφαρμογήν διαιτητικών αποφάσεων, τις οποίες κέρδισε ο Οργανισμός.
Μάλιστα, το επιχειρηματικό κέρδος του ΟΑΣΘ παραμένει αμετάβλητο, ενώ το κόστος λειτουργίας μειώνεται «συμβολικά».
Πηγή: agelioforos.gr