Δραματικές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Από το 2009 και έπειτα, σχεδόν 1 στους 4 επιβάτες εγκατέλειψε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα μεγέθη σοκάρουν ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, απώλεσε πέρυσι το 33,2% της επιβατικής του κίνησης, σε σχέση με το 2009.
Αντίστοιχα, τα τρόλεϊ το 29,7%, τα λεωφορεία το 26,5% και το Τραμ το 23,2%. Ακόμη και το Μετρό, το «διαμάντι» των συγκοινωνιών, παρά την επέκταση του δικτύου του, γνώρισε συρρίκνωση επιβιβάσεων κατά 11,67% σε σχέση με το 2009.
Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους οι αιτίες είναι προφανείς και έχουν να κάνουν, κυρίως, με την πτώση των μετακινήσεων. Ειδικότερα οι παράγοντες που διογκώνουν την πτώση είναι οι ακόλουθοι:
Μείωση διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με αναλυτές, η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος έχει φτάσει, κατά μέσο όρο, το 35% σε σχέση με το 2009
Εκτόξευση ανεργίας. Η Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρωζώνη με ποσοστό 27,3%
Αλλαγές και μειώσεις στα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ σε συνδυασμό με την αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου στο 1,4 ευρώ, το οποίο το 2008 ανερχόταν στο 0,8 ευρώ
Πηγή: topontiki.gr
Αντίστοιχα, τα τρόλεϊ το 29,7%, τα λεωφορεία το 26,5% και το Τραμ το 23,2%. Ακόμη και το Μετρό, το «διαμάντι» των συγκοινωνιών, παρά την επέκταση του δικτύου του, γνώρισε συρρίκνωση επιβιβάσεων κατά 11,67% σε σχέση με το 2009.
Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους οι αιτίες είναι προφανείς και έχουν να κάνουν, κυρίως, με την πτώση των μετακινήσεων. Ειδικότερα οι παράγοντες που διογκώνουν την πτώση είναι οι ακόλουθοι:
Μείωση διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με αναλυτές, η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος έχει φτάσει, κατά μέσο όρο, το 35% σε σχέση με το 2009
Εκτόξευση ανεργίας. Η Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρωζώνη με ποσοστό 27,3%
Αλλαγές και μειώσεις στα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ σε συνδυασμό με την αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου στο 1,4 ευρώ, το οποίο το 2008 ανερχόταν στο 0,8 ευρώ
Πηγή: topontiki.gr